Kvinna dömd efter att ha kastat hundbajs i Landskrona

Kvinna i Landskrona döms för ofredande efter att ha plockat upp hundbajs och kastat det på en annan hundägare.
Händelsen som ledde till dom
En kvinna döms vid Helsingborgs tingsrätt för ofredande efter att ha kastat hundbajs på en annan hundägare i Landskrona, enligt SVT.
Dom och omständigheter
Händelsen inträffade i december 2024 när en kvinna rastade sin hund utan hundbajspåsar. En annan kvinna blev upprörd över att hundägaren inte plockade upp efter sin hund, plockade upp avföringen med handen, filmade och följde efter innan hon kastade den på hundägaren. Den dömda kvinnan erkände att hon försökt kasta avföringen men förnekade att den träffade eftersom den var lös. Helsingborgs tingsrätt bedömde att målsäganden träffades och dömde till dagsböter samt skadestånd.
Relevanta källor
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.
